HTML

magyar asmr blog

Autonomous Sensory Meridian Response, azaz ASMR, avagy a "névtelen érzés" (the unnamed feelnig)

Friss topikok

  • Anonímia69: Sziasztok. Nekem is van már gyerekkorom óta úgy évente 1-2 ASMR élményem. Legutóbb a napokban volt... (2015.04.21. 15:20) a névtelen érzés

Linkblog

Archívum

2010.11.14. 02:35 sulaco

a névtelen érzés

Címkék: a érzés névtelen response meridian autonomous asmr sensory

Hela Mindenki!

Lenne itt egy érdekes dolog, amire a magyar weben nem találtam eleddig referenciát, elhatároztam hát, hogy létrehozom, Nem is tudom, hogyan kezdjek bele, egy furcsa dolgot, egy furcsa érzést szeretnék megosztani Veletek és egyben szeretném, hogy aki ráismer, illetve magáénak tudja ezt a "névtelen érzést", az jelentkezzen eme blogon.

Tehát,egyből a közepébe vágok. Még senkinek sem beszéltem erről, pedig igazából semmi az egész. Nem egy nagy trükk, vagy valami, mégis nagyon érdekes. Szóval, maga az "érzet", illetve ami kiváltja azt (nálam): a legjobban - hangsúlyozom, NÁLAM - akkor jön elő legerősebben, amikor például egy nagykörmű nő lapoz egy magazint... Ehh. SEMMI szexualitás nincs ebben, higyjétek el. ÉS amikor ezt látom, hirtelen: a fejem, hátul a bal oldalon elkezd bizseregni, és végigfut egy bizsergés-hullám a tarkómon, és a fülem által behatárolt vonalon. Ekozben végtelen nyugalom önt el, és totál "lefagyok". Szinte kikapcsol mindenem. Nem tart soká, pár pillanat, viszont hosszú perceken keresztül vissza-vissza térhet adott pillanatokban. Van, hogy 2-3 percen belül 4x-5x megtörténik, attől függ, mekkora esemény a kiváltó oka ennek. Rettenetesen jó érzés. Hihetetlen nyugalom árad szét bennem, közben a fejem bizsereg, szinte csiklandoz, és egészen pontosan érezhető egy kémiai folyamat-érzése, amint felszabadul valami anyag bennem, amitől pár pillanatra "leállok", vagy inkább beállok. De a magazin lapozgatásának nézésén kívül sokminden egyéb kiválthatja még, de nálam ez a legerősebb. A második legerősebb azaz, amikor youtube-on papírrepülőgép, vagy origami hajtogást nézek. Akkor is gyakran előjön. Aztán hogyha valaki ragaszt valamit, Vagy - és ez igen érdekes, mert látszólag nincs kapcsolatban az előzőekkel - az is kiválthatja, ha valaki matat mellettem tollakkal (íróeszközzel). Mondjuk pakolgatja a tollakat. Vagy például amikor a munkahelyemen nézem a takinénit reggel, amint takarít, vagy szemetes-zacskót cserél  a szemetesvödörben.... Hnagysúlyozom, ez egyáltalán nem szexuális jellegű érzet, de mégis, valamiféle agyi orgazmus. Nem tudom igazán leírni, csak azzal tudom jellemezni, hogy nagy relax érzés, közben a felyem zsibbad, a szemem bekancsul, és élvezkedek rajta, amíg csak tudok, amíg csak a kiváltó hatás engedi, és jönnek a hullámok. Kurvajó, na. Imádom, mikor jön. Persze az is nagyon fontos, hogy ritkán jön. Kicsi gyerekkorom óta érzem, most 34 vagyok. Mondjuk félévente ha 2x-3x rámjön ez az érzés... Persze a youtube segít, találni klassz kiváltó-videókat, de a legjobb akkor, amikor nem számítasz rá, csak egyszerűen megtörténik. :o)

Nahh, szóval erről szólna ez a blog. Aki ezt most úgy olvassa, hogy nem érti, nem tudja mi ez, mert neki még nem volt ilyen érzete, az most valszínű nullával oszt. engem meg totál hülyének néz... Viszont aki tudja, hogy miről beszélek, az a fejéze kap, és azonnal posztol, reagál, kommentel erre valamit, :o)))

Még azt nagyon fontos elmondani, hogy rákerestem én erre agyszer csak úgy guglin angolul. Beírtam, hogy "tingling sensation in the back of the head" (bizsegő érzés a fejben hátul), úgy kéthete, (még előtte sosme tettem), és megdöbbentem: jött találat, méghozzá igen releváns. Megtudtam, hogy van 2-3 közösség a weben a témával kapcsolatban. Ezeket később linkelni is fogom. Több elnevezés is van a dolognak, az egyik legtöbbet használt kifejezés egy rövidítés, "ASMR", ami így hangzik: Autonomous Sensory Meridian Response. Nem akarom most elkezdeni ezt lefordítani, de én érteni vélem, mert bírok angolul, viszont nem mennék abba bele, hogy lefordítsam. Íme a linkek:

http://hubpages.com/hub/ASMR

ez egy amerikai oldal, kifejezetten a "névtelen érzés"-nek szentelve, illetve annak a kutatásának:

http://www.asmr-research.org/

ez egy nagyon jó fórum, tele eseményt kiváltó, azaz "trigger" hivatkozásokkal (youtube):

http://www.asmr-research.org/forum/showthread.php?tid=58

Ez is egy tekintélyes közösség:

http://theunnam3df33ling.blogspot.com/

ez pedig az ASMR facebook közösség:

http://www.facebook.com/group.php?gid=325374262638&v=wall

 

Még egy gondolat, lezárásképp: eléggé beleástam magam, elolvastam rengeteg kommentet ezeken az oldalakon: nincs tudományos magyarázat eddig arra, hogy mi ez. Az emberek, kik érzik általában még nem beszéltek róla senkinek, ezeken a közösségi oldalakon kommunikálnak egymással, tudományos körökben, az orvostársadalomban nem foglalkozik még ezzel senki, mert nagyon titokban van tartva, illetve nem beszélnek erről az emberek. Pedig szerintem kellene. A magyar weben semmilyen hivatkozást nem találtam erről, pedig tuti, hogy ebben az országban is vagyunk jópáran. Jelentjezzetek, beszéljünk róla!!! :O)

Üdv Mindekinek,

Sulaco

25 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://magyarasmr.blog.hu/api/trackback/id/tr212447364

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rainbow88 2011.08.13. 15:13:31

szia!

nagyon örülök, hogy rád találtam, mert velem is ugyanez történik. az angol nyelvű ASMR oldalakra csak a mai nap bukkantam rá, és nagyon jó lenne ha minél többen lennénk mi magyarok és egymás között is megoszthatnánk ki mit tapasztalt. nekem különösen akkor jön elé amikor fodrásznál vagyok és fésülik a hajam, vagy amikor a takarító néni takarít a kolimban, vagy telefonon beszélgetek és az illető akivel beszélek magyaráz nekem valamit.
üdv :)

nostromo 2011.08.21. 18:39:08

Rainbow88!

De jó hogy jelentkeztél! A 88 a születési dátumodra utal? (Azt szeretném megérdeklődni, hogy hány éves vagy?) Illetve hogy ismersz e még valakit, aki hasonlóan "érez"...?

Emoryy 2011.09.06. 00:12:33

Hello!

Én is tapasztalom ezt az érzést. A leírásod egész jó.
Nekem is hasonló dolgok a kiváltó okok, de igazából soha nem lehet tudni előre. Sajnos úgy veszem észre, hogy youtube-os videóktól egyre kevésbé sikerül.

Én sem beszéltem róla senkinek, mert úgy gondoltam, hogy ez egy általános dolog, amit mindenki tud érezni.

Magyar weben kerestem volna az asmr után. De csak a te blogodat találtam, és úgy tűnik nem nagyon kapott rá még senki. Pedig reméltem, hogy találok magyar kiváltó videókat.

Gumicsivá 2012.01.09. 21:37:28

Szia!

Remélem, még megvagy!
Épp most gondolkoztam azon, hogy kéne egy magyar ASMR-közösséget alapítani (eleinte internetes formában, később személyes találkozók által is akár.) Úgy gondolom, hogy óriási, társadalomformáló erő rejlik ebben a még kiaknázatlan kutatási területben. Engem leginkább pszichológiai, filozófiai és spirituális szempontból mozgat meg a dolog, de biztos vagyok benne hogy élettani és neurobiológiai szempontból is elsöprő ereje van az ASMR-nek mint jelenségnek. Első lépésként készítek egy facebook csoportot, kezdetnek jó lesz! Kérlek téged is, és aki még idetéved, hogy csatlakozzon be!
Üdv mindenkinek
Gumicsivá

Gumicsivá 2012.01.09. 21:43:49

Íme a magyar ASMR csoport:

www.facebook.com/groups/220635878018396/

Eszméljetek minél többen!

mr W 2012.02.12. 22:19:44

engedjetek meg h figyelmetekbe ajanljam (bar nagyvaloszinuseggel ismeritek - ismernetek kell ;-) ) a YTube-on "visualsounds1" nevu csajszi videoit. ove all legkozelebb ahhoz h tudatosan is kivaltsa az ASMR erzest.
illetve JoNakashima origami hajtogato videoi (csak amiben nem beszelnek!)

par tipp meg tapasztalat reszemrol: a legkonnyebb fel-almosan/faradtan elerni ezt az erzest foleg ugy ha eltudod "engedni" a gondokat bajokat. fodrasznal is nagyon jol mukodik de csak ha kedves a fodrasz es tenyleg ugy matat az ember fejen (pl videken, ott nem rohannak ugy az emberek) ;-) (sajnos onmagunknak nemmukodik mert tudja az ember h mit akar -az asmr-ben kell lenni spontanitasnak ... es celnak is - pont azert fura mert tele van megmagyarazhatatlan kettossegekkel (??))

fentebb mar emlitettme 2 tubis "eloadot", ami meg nalam mukodott: columbo ;-) (szinkronosan!) amikor piszmog valamivel az is elkepeszto erosen kitudja valtani (sajnos ez is ojan mint a drog egy ido utan mulik a hatas es egyre tobb kell belole :-D) illetve amikor a gyilkos matat/elokeszit. gyanitom a regi stilusu szinkronnak is koze van a dologhoz (a regi filmekben sorra "talalni" ASMR-triggereket - talan azert mert nyugodtabb vilagban keszult es ez bizony olyan "adatokat" tarol amit igy erzekelhetunk. mai filmekben nemvaloszinu h talalnank barmit is...)

aztan ottvannak a csillagaszattal/kozmologiaval foglalkozo regebbi videok (kozmosz titkai - nagyon jo hatterzene, nemtul tudomanyos - nem agyalsz rajta sokat - vagy karl sagan videoi) sajnos a mai discovery-s vackok nemjok erre...

nameg a magyar regi filmek! pl amiben esznek (indul a bakterhaz, tizedes meg a tobbiek stb stb... lehet erdemes lenne szerezni egy regi fadobozos elektroncsoves ff-tv keszuleket annak a bugasa is eszmeletlen megnyugtato - a maiake szinten nem - pl ocsem lcd tvje is bug de az nem megnyugtato)

rajzfilmekbol kiprobalhatjatok a rozsaszin parducot is ;-) (kevesben mukodik de legalabb szorakoztato)

ha valaki videot keszitene: csinaljon "cellal" benne vmit ne csak vaktaba. akkor sokkal "realisztikusabb" a helyzet az agynak es nem veszi "atveresnek" ergo konnyebben kivalthato. (pl valoban becsomagol egy targyat egy karton dobozba amit ujsagpapir darabkakkal parnaz ki aztan celluxxal osszevissza ragasztgat - jo lassan ;-))

keressetek olyanok tarsasagat egymas kozt akikben biztok annyira es lehet egymas fejet hatat vakargatni ;-) (nem ez nem ua mint parok - fiu/lany - kozott... bar ott is mukodik csak a szexualis v erzelmi tulfutottseg nemenged olyan melyrehato "zsibbadast" ott mas a melyrehato ;-) )

...amugy en is azthittem ezt mindenki erzi (valojaban hiszem h minden ember kepes ra csak a legtobbjuk "blokkolva van")

sorry h ijen hosszu lett, rem talaltok benne azert vmi hasznosat ;-)

legjobbakat!

mr W 2012.02.12. 22:24:05

@Gumicsivá:

nincs mas lehetoseg csak feszbukon csatlakozni? ;-) (nemvok "fb hivo")
szivesen atadom/megosztom tapasztalataim (en is pszichikai hatasait tanulmanyoztam - gyakorlatban is, "paciensekkel" is ;-) !!)
rengeteg osszefugges van am itt a dolgok "mogott"... de nemakarok megint annyi rizsat begepelni (meglehet lesem tudnam irni)

legjobbakat

joseph_bp 2012.07.27. 00:28:29

Nagyon jó!!!!! :)

Nekem már egy jópár éve vannak ilyen érzéseim, de akinek mondtam, hogy milyen videót nézek este elalvás előtt, amitől pillanatok alatt kidőlök, és hülyének néztek. Gyerekkoromban a dokinál a kivizsgálások voltak ilyen kategóriájúak. Teljes relaxáció.

Ajánlom a Youtubeon: NEU General exam part 2 videót. A nő hangja valami brutáljó. De vannak hasonló examination (neuro, mental status stb.) darabok is.

Illetve a másik nagy kedvenc: World's Greatest Head Massage

pénztáros87 2012.08.01. 16:03:48

Végre valaki megmagyarázza mi ez!!!! Egerben a gazdaságos áruház gyógyszertárában az egyik gyógyszerész hölgy olyan szépen, halkan és nyugodtan beszélt, hogy azt éreztem kiráz a meleg. teljesen lezsibbadtam. hülyének tettetve magam beszéltettem a magneb6-ról csakhogy halljam a hangját. Hihhetetlen volt!!!! Úgy rángatott odébb a férjem,mert nem értette mi bajom van. Amikor elmeséltem úgy nézett rám mintha hülye lennék, de már látom nem vagyok egyedül! Mániákusan keresni kezdtem a neten, hogy mitől jött ez az érzés. Teljesen véletlenül találtam meg a yt-on a Facial massage 1-2 videót, és a kezelést végző hölgy hangjától megint "transzba" estem. Aztán egy másik videóban egy törölközőket hajtogató suttogó nőtől megint majd elájultam. Akkor találtam meg az ASMR kifejezést. Tele van ilyen videókkal a net!

-zi- 2012.08.03. 18:06:41

sziasztok :) én egészen kicsi korom óta tapasztalom ezt az érzést sokszor. emlékszem, egyszer megpróbáltam apukámnak elmagyarázni, nagyjából 5 éves lehettem. bizonyára ma már máshogyan magyaráznám, és meg is értene [ha legközelebb találkozunk, kipróbálom :)], de akkor nem hiszem, hogy sikerült úgy szavakba öntenem, hogy felfogta, miről beszélek :)) én elég régóta tudatosan keresem az ilyen helyzeteket, és rájöttem, hogy ha valami idegesít [például ismétlődő, emberek által kiváltott hangok (ujjal dobolás, dudorászás, akármi)], akkor át tudom alakítani ilyen érzéssé. nem igényel nagy erőfeszítést, és utána baromi jól érzem magam tőle. a napokban gondolkoztam azon, hogy ha mindenki megpróbálna így cselekedni, soha senki nem lenne ideges :)

amúgy eddig kétszer próbáltam meg róla beszélni a barátomnak, de nem úgy tűnik, mintha ő is érezne így, vagy csak nem tudom jól megfogalmazni a kérdést. esetleg ő is érzi, csak nem tudatosult még benne. fogalmam sincs. most jutott csak eszembe, hogy megpróbáljak rákeresni a neten. mindig úgy gondoltam erre az érzésre, hogy valami köze lehet az energiaáramláshoz, de az biztos, hogy hihetetlen relaxált állapotba hoz.

pénztáros, nagyon röhögtem azon, amit írtál, teljesen átérzem. nekem volt egy kolléganőm, akinek ugyan ilyen hangja volt, naphosszat el tudtam volna hallgatni, ahogy beszél :) imádtam vele dolgozni. aztán később volt egy másik, aki állandóan telefonált (irodában). eleinte az agyamra ment, mint mindenki másnak, aztán rájöttem, hogy kipróbálom vele is ezt az "átfordítás" dolgot. működött. onnantól szinte vártam, hogy telefonáljon... vicces :) más is csinálja ezt?

Waldo 2012.08.24. 14:14:57

Szervusztok!

Nálam gyerekkoromban kezdődött, első emlékeim között szerepel, hogy a hajszárító hangjában valamiféle harmóniát hallok. Ez a mai napig így van, és ha nyitottabb a hangulatom, amíg be van kapcsolva a hajszárító több percig is folyamatosan érzem az asmr-t. Ennek utána olvastam és állítólag ahhoz van köze, hogy a hajszárító egyszerre 2 vagy több rezgő búgó hangot ad ki, és ezek a binaurális hangok megközelítik az agy egy részének a frekvenciáját és innen a megnyugtató kellemes érzés, mitha az agy egy részét egyszer csak aktiválnák. Az általatok leírtak alapján is érzem az asmrt "kis hangokban". Fiatalabb koromban lefekvés előtt a rádióban kerestem olyan beszélgetős műsorokat ahol valakinek a hangjában megtalálhatóak a triggerek, de 100-ból talán 8 volt az ilyen. Egy szerintem fontos hozzáfűzni való: amikor valaki olyan ingerekkel kerül szembe ami kiváltja az asmrt , többnyire meditatív állapotba vált, de nem tud róla, nem tudatosítja helyzetet. Jómagam tapasztalt meditáló vagyok és ismerem a jótékony hatásait. A lényeg a gondolat nélküliség illetve annak felismerése gondolatok nélkül. A figyelem irányítása (mint amikor asmr videot nézel és vársz a kis hangokra) megszünteti a gondolatokat, ha ezt felismered megtanulhatod bármikor kikapcsolni a gondolataidat, és arra használni az agyad amire való. Ma már bizonyított tény, hogy akik meditálnak, azoknak az agykérge vastagszik, de ez furcsamód olyan embereknél is jelentkezik akik soha nem is próbáltak meditálni de tudtukon kívül még is tették pl ilyen technikákkal mint az asmr, vagy csak a munkájuk során összpontosítaniuk kell. És az hogy erről a tudomány nem tud nagyon semmit csak érdekesebbé teszi a dolgot. :)

Divinorum 2012.10.13. 16:05:03

Csáó!
Eddig nem is gondoltam rá h kutakodjak az emlékeimben ezek után de most h elkezdtem ide írni rájöttem h gyerekkoromban rengeteg ilyen pillanat színezte ki a napjaimat :)
Most nyáron kezdtem igazán észrevenni és értékelni újra ezeket a pillanatokat. Ha nem kötnek meg a gondolataim éppen csak oda kell figyelni a fák susogására és meg is van az érzés nekem ez a legtisztább de napi szinten vannak ilyen olyan kiváltó okok általában ezt én csak az életörömnek szoktam tekinteni :D

Mike0075 2012.11.22. 03:11:41

Üdvözlet!

Egyik nap a youtuben találtam egy videót ASMR témában és akkor kezdtem el keresgélni, mert bennem is olyan érzéseket váltott ki amelyet elég nehéz lenne definiálnom. A dologra én is gyerekkoromban figyeltem fel először. Szerettem/tek hajat szárítani a hang és a meleg levegő együtt olyan kellemes érzés. Hasonló dolgot élek át bizonyos zajoktól, illetőleg ha egy nő mondjuk kellemes vagy suttogó hangon beszél hozzám. Az ilyen érzés elérésére akkor kerül sor ha nincs egyetlen zavaró külső tényező se, valamint könnyebben hajlamosít rá ha egy kicsit fáradt vagyok. (ahogy azt előttem is írták).
Megpróbálom leírni milyen érzés:
-relaxáció
-az életfunkciók szívverés-légzés lassul
-kellemes, gondolatoktól mentes állapot

Ilyenkor elbambulok és teljesen kilépek magamból. Úgy érzem körülöttem minden békés, és egy biztonságos helyen vagyok.

Ez az állapot nem tart sokáig mert:

-elég egy oda nem illő zaj ( pl koppanás)
-álmossá válhatok
-elkezdek valamin gondolkodni

A feltöltött videók csak kis része képes ezt kiváltani itt egy példa:

www.youtube.com/watch?v=Lq_A7wnk9Us&feature=related

Egyébként itthon még elég gyerekcipőbe jár ez a téma, egyetlen magyar cikket-videot se találtam még.

Baconos Sajt Burger 2012.12.30. 12:47:51

Sziasztok!
Nemrég elindítottam a saját csatornámat:
youtube.com/user/MrLegendah
Itt ASMR videókat töltök fel (sajátok)
Ha gondoljátok iratkozzatok fel :)

Baconos Sajt Burger 2013.01.19. 15:53:02

Sziasztok!
Nemrég elindítottam a saját csatornámat:[ÚJ]
www.youtube.com/user/ASMRLegend007
Itt ASMR videókat töltök fel (sajátok)
Ha gondoljátok iratkozzatok fel :)

Mártin 2013.03.12. 01:46:43

üdv Sulaco és mindenki!
őszintén mondhatom hogy örülök mert nem vagyok az egyetlen akinek van ASMR-ja :D. mint minden ASMR-os, engemet is kis korom óta nagyon érdekelt hogy mi ez a bizonyos érzés, miért van meg ezek. sokszor néztem pár jelenetet egy filmből, vagy elképzeltem őket, mert nagyon megnyugtattak. ugy tudtam meg hogy ezt a bizonyos érzést ASMR-nek hivják (legalább is egyenlőre), hogy egy jó haverom küldött nekem egy whisper-es videót (azaz suttogó), amiben egy csaj suttog (az egyik ASMR ,,trigger'') és simogat pár pamut golyót (akit érdekli a videó, itt van a link :D www.youtube.com/watch?v=UXmSq3hOajY ) ami egy kicsit ironikus, mert a haverom azt állitotta hogy ő nem érzi ezt a bizonyos érzést, csak nyugtatónak tartsa a suttogást (habár nem biztos ha tényleg nem érzi az ASMR-t, vagy érzi de nem jött rá még, de lényegtelen, nem panaszkodom :D).
egyébként találtam a YouTube-on egy magyar nőt aki csinált pár videót, magyar nyelvben is, és legalább is én szerintem nyugtató, és én éreztem az ASMR-t. www.youtube.com/watch?v=Rkm_JqkAjcg ebben a videóban egy könyvet olvas :D. jó lazitást kivánok nektek! :D

Balduin 2013.03.22. 00:37:33

- orvosos videók
- fodrászos, sminkes videók
- csontkovács, masszírozós videók
váltják ki néha.

Gyerekkoromban a fodrász és a hosszú, teljesen új dolgokról, témáról szóló, érdekes magyarázat váltotta ki. Sajnos ma már egyre ritkább.

V_Eremita24 2013.03.31. 22:46:49

Sziasztok!
Az Indexes cikk miatt találtam ide, ugyanis előtte nem tudtam, hogy tényleg létezik, és neve is van ennek a dolognak, mert régebben többször tapasztaltam az érzést, amikor sokáig néztem azt, hogy valaki rajzolt, s a cikkben is láttam, hogy ez is kiválthatja, innen tudtam, hogy tényleg átéltem már. :)

Mr. Maki 2013.04.01. 11:22:19

Hello!

Nekem gyerek korom ota vannak ilyen erzeseim.
Most vagyok 33.

Valojaban en is ugy hittem, hogy ez egy atlagos dolog mindenkinel, de aztan rajottem, hogy ezt nem mindenki erzi. Olvastam rola cikkeket.

Nekem a kivalto ok altalaban egy nyugodt hang, pl: amikor valaki beszel hozzam. Ertelem szeruen nem mindig, par havonta, de akkor addig ameddig az illeto pl aki mellett ez megtortenik ott van. pl par perc alatt tobbszor is.
Nem csak egy nyugodt hang valtja ki ezt nalam hanem valami megmagyarazhatatlan dolog ami egy ember hangjaban megfog. Nem tudom megmagyarazni hogy pontosan mi.

Nagyon ritkan targyak hangjai is kivaltjak ezeket. pl: a papir hangja ha elvagja egy ollo stb...

Az erzes valoban nagyon kellemes es nyugtato hatasu, mintha tenyleg kikapcsolnek egy percre es minden rossz erzesem ha volt azonnal megszunik letezni. Meditativ erzes.
Nemek a tarkom es a fejbubom az ami folyamatosan aktiv ilyenkor, de sokszor a gerincoszlopom is bizsereg ilyen helyzetekben.

Erdekel, hogy mi lehet ennek az erzesnek a pontos oka, hogy mi is valtja ki pontosan es hogy milyen hatassal van ez a szervezetemre / eletemre.
Erdekes egy dolog az mar biztos. Remelem a kozeljovoben meg tobb publikaciot kapunk a ASMR megertesevel kapcsolatban.

chokri 2013.04.07. 12:13:32

Szia!

Én is gyerek korom óta érzem, és csak ma találtam a témára. Tulajdonképpen nem is kerestem, mert azt hittem ez valami nem okés dolog :)Egy kicsit szégyelltem is, senkinek nem beszéltem még róla. Én csak a hangokra érzem ezt az érzést, ha nézem is, akkor nem jön elő.
Az ASMR-es videókat is csak halhatom, nem nézem.
Örülök, hogy nem vagyok egyedül :D

MálnaSzörp 2013.07.29. 20:55:08

Sziasztok!:)
Egy yt videó után találtam meg az oldalt, és gondoltam, ha már ennyien leírtátok a tapasztalataitokat, talán én is beleférek.:)
14 éves vagyok, és tudom, TUDOM hogy éreztem már ezt kiskoromban, de fogalmam sincs, hogy minek a hatására... Egy dolog van, amit egyszerűen nem tudok elfelejteni, ami a legemlékezetesebb ilyen... "ASMR élményem" volt.
Kb. egy éve elmentünk az évfolyammal egy kirándulásra, aminek az utolsó napján a szállásadóink egy kis bulival leptek meg minket. Egy kis helyi zenekar adott elő nekünk magyar retró dalokat. Én csak ültem az egyik padnál, bámultam ki a fejemből és biztos voltam benne, hogy engem aztán senki sem fog felkérni egy táncra, és mire észbe kaptam... ott állt előttem egy srác, a keze ki volt felém nyújtva ééÉÉÉÉS... Igen, felkért egy táncra! Hű de romantic... Mindenki meglepődött, én meg csak ültem ott, és akkor ahogy néztem a srácra, hallgattam a zenét és úgy éreztem, elveszek a sötétben (igen, sötét volt. Nem, nem állt szándékunkban lámpát kapcsolni.), egyszer csak... Rám tört ez az érzés.
Olyan hirtelen és váratlan volt, először azt hittem valaki fejbecsapott egy baseballütővel, csak nem fájt hanem... bizsergett. És végigterjedt a fejemen, a nyakamtól a fejem tetejéig, lassan... vagyis tulajdonképpen gyorsan, mert ez az egész nem tarthatott tovább úgy... 3 mp-nél.
Szóval jam, ez az én legmaradandóbb ilyen élményem. Kicsit csöpögős, kicsit hosszú, de hogy ezt még egy darabig nem felejtem el, az tuti!

Utána már egész piti dolgoktól előjött ez az érzés, mint pl. a zacskózörgetéstől, a papírhajtogatástól, télen a talpam alatt ropogó hótól, az esőszagtól, meg amikor valaki bizgerálja a hajam. Jáááj, de jó is az...

Sosem gondoltam úgy erre, mint valami természetfölötti, ritka érzésre, sőt! Erőteljesen meglepett, mikor láttam, hogy ennyire nem beszédtéma az ASMR.
Azért örülök, hogy rátok bukkantam!:)

U.i.: Bocsi hogy kicsit hosszúra húztam, nem erősségem a tömörítés.:S

Simaosan 2014.05.25. 22:53:58

Hello!
Működik még a blog? Megosztanám az én történetem.
Nekem ez az érzés akkor szokott előjönni amikor valakit nézek, hogy papírba csomagol valamit :) Főleg az üzletekben, ott állok a kasszánál, teljesen ellágyulva, mindjárt elalszok, és azt kívánom hogy soha ne fejezze be az eladó a csomagolást :D Vagy ha valaki ír egy papírra. Érdekes, hogy csak bizonyos embereknél, akik kellő finomsággal, precizítással végzik ezeket a dolgokat. Nehéz megfogalmazni. Valamint vannak emberek, főleg nők, akik lágyan, suttogva beszélnek, ez is kihozhatja.
Azt, hogy ezt mások is érzik és még neve is van, csak pár hete tudam meg.
Van ez a Bob Ross nevű amerikai festő, akinek festőleckés tv műsora volt valamikor száz éve. Ahogy ő beszél és fest, az totál kihozta belőlem ezt az érzést. A Youtube-on találtam egy amerikai lányt aki őt utánnozta. Először azt hittem paródia, aztán a lány kb 45 percig kapargatott valami réztáblát amin egy rókacsalád volt és közben suttogva beszélt. Nem értettem. Megnéztem tőle több videót, azokon is suttogva alakít sminkest, orvost... Mondom ez színésznek készül, vagy mi? :) Aztán a profilján látom, hogy asmr. Rákerestem a kifejezésre, majd fél órát röhögtem, hogy ezt nem hiszem el, hogy ilyen van, és hogy erre videók készülnek... :)
Nagyon jók ezek a videók, de a bizsergő érzést csak ritkán hozzák ki belőlem, mert mű az egész. Úgy értem mivel direkt rájátszik a dologra, így elveszik a természetes hatás. Ettől függetlenül sok ilyen videót nézek, nagyon jó hatéssal vannak rám, lefekvés előtt teljesen ellazítanak.
Eddig akinek beszéltem erről totál hülyének nézett, de itt végre nyugodtan megoszthattam :)

Anonímia69 2015.04.21. 15:20:51

Sziasztok. Nekem is van már gyerekkorom óta úgy évente 1-2 ASMR élményem. Legutóbb a napokban volt egy nagyon intenzív, letaglózó, ez késztetett arra, hogy rákeressek: mi is ez tulajdonképpen, amiről soha senki nem beszél és ezáltal olyan megfoghatatlan. Meglepődve olvasom, hogy milyen kevés ember találkozik vele. Azóta már puhatolóztam ismerőseimnél és a családomnál, hogy ismerik-e a jelenséget, de mindenki furcsán néz rám, ezért nem feszegettem nagyon a kérdést, nehogy dilisnek nézzenek. Biztos vagyok abban, hogy aki átélte már, az azonnal tudja, miről van szó, aki meg nem, annak hiába is magyaráznám. Valljuk be, a legtöbben úgy vagyunk az ismeretlennel: amit mi nem tapasztalunk meg a saját bőrünkön, az ugye nincs is :) Én csak spontán éltem át, hirtelen és váratlanul, és mindig csak olyan szituációkban, amikor valaki felém tett valami nagyon szép gesztust. A legutóbbi alkalommal egyik ismerősöm végiglájkolta az összes FB posztomat úgy egy évre visszamenőleg (nem mintha olyan sok lenne), és ez pont tőle annyira váratlan volt, és ezáltal annyira jóleső érzés volt, hogy hosszú másodpercekre hatalmába kerített az ASMR érzés. Szóval ilyen apróságok váltják ki. Olyan is volt, hogy egy barátnőm (én is nő vagyok) a hosszú hajával véletlenül hozzáért a nyakamhoz és végigsimította (ültem és hajolt le mellettem valamiért), és akkor is ugyanezt éreztem. Csodás érzés, és örülök, hogy ismerhetem. Biztos vagyok abban, hogy sokan átélik, csak nem törődnek vele (ahogy eddig én sem kerestem rá erre). Remélem egyszer bővebbet is tudni fogunk róla, és nem néznek hülyének, ha szóba hozzuk. Üdv.
süti beállítások módosítása